Diversiteit in het primair onderwijs: hoe geef je diversiteit een plek op school?
Steeds meer professionals willen de kracht van een divers en inclusief team. Ben jij benieuwd hoe je diversiteit een plek geeft in jouw schoolorganisatie? Kom hier meer over te weten tijdens het derde online Kenniscafé PO op de Dag van de Diversiteit op dinsdag 5 oktober 2021 van 15.30 tot 17.00 uur. Kenniscafé PO is een reeks online sessies waarin we gezamenlijk de uitdagingen op de arbeidsmarkt van het primair onderwijs onderzoeken.
Een divers en inclusief team zorgt ervoor dat medewerkers meer werken vanuit hun talenten en het verbetert de teamprestatie. Het zorgt daarnaast ook voor rolmodellen voor de klas. Wil jij meer weten over dit onderwerp? Meld je aan voor het Kenniscafé PO en laat je verrassen door een afwisselend programma.
Hoe geef je diversiteit een plek op school?
Op 5 oktober gaan we met Hanane Abaydi in gesprek over de kracht van een divers team en het belang van rolmodellen voor de klas. Als sociaal ondernemer helpt zij organisaties om betere besluiten te nemen die bijdragen aan een sociaal, ecologisch en economisch rechtvaardige wereld. Daarnaast is zij als expert inclusiviteit verbonden aan IZI Solutions en is ze mede-initiatiefnemer van de interculturele basisschool Waldorf aan de Werf.
Wat Hanane betreft hoeft het niet ingewikkeld te zijn om diversiteit een plek op school te geven. Tijdens het Kenniscafé PO laat ze aan de hand van praktische voorbeelden zien hoe je vanuit verbondenheid de transformatie kunt maken naar een diverse en inclusieve werkomgeving.
Wat is Kenniscafé PO?
Kenniscafé PO is een initiatief van het Arbeidsmarktplatform PO. Tijdens de digitale bijeenkomst delen we hoe je met de uitdagingen op de arbeidsmarkt kunt omgaan. De sessies van Kenniscafé PO zijn interactief. Er is volop gelegenheid voor het stellen van vragen en om met elkaar in gesprek te gaan over het thema van de sessie. Deelname is kosteloos.
Deelnemen?
Wil je deelnemen aan dit Kenniscafé PO op de Dag van de Diversiteit op 5 oktober?