Lancering campagne ‘Je bent er voor de klas’ middels pop-up klaslokaal in Hoog Catharijne
Op 30 oktober 2019 vond de aftrap plaats van de landelijke campagne ‘Je bent er voor de klas’, geïnitieerd door het Arbeidsmarktplatform PO. YouTuber Koen Weijland, de eerste professionele eSporter van Nederland, wordt dan geblinddoekt naar winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht gebracht en daar verrast met een pop-up klaslokaal met basisschoolleerlingen waaraan hij les gaat geven. Met deze campagne wil het Arbeidsmarktplatform PO jongeren enthousiasmeren voor het beroep leraar primair onderwijs.
Als onderdeel van de campagne is de website www.voordeklasermee.nl gelanceerd, waar jongeren meer informatie krijgen over het leraarschap en het loopbaanperspectief.
Nederland staat te springen om nieuwe jonge leraren. Reden genoeg voor Arbeidsmarktplatform PO om de campagne ‘Je bent er voor de klas’ te lanceren die het imago van het beroep van leraar een flinke lift moet gaan geven. De start van de campagne is in Utrecht. YouTuber Koen Weijlands gaat hier zelf ervaren hoe het is om voor de klas te staan. Hij wordt geblinddoekt naar het winkelcentrum gebracht en daar verrast met een pop-up klaslokaal waar hij les gaat geven aan basisschoolleerlingen van groep 7. Al eerder werden rapper Mr. Polska en voormalig GTST actrice Stijn Fransen op deze wijze verrast met het ‘on the spot’ lesgeven.
Meer informatie
Video’s hiervan zijn te zien op de website www.voordeklasermee.nl. Op deze website kunnen jongeren vragen stellen aan chatbot Jip over het vak leraar: Hoe word je bijvoorbeeld leraar? Hoe groot is de baanzekerheid na het afronden van de pabo? En wat is je loopbaanperspectief in het onderwijs? Op deze vragen en meer geeft Jip de jongeren een antwoord, om hen hopelijk te doen overwegen een keuze te maken voor een carrière in het basisonderwijs.