Samen leren en openstaan voor nieuwe ideeën Van stagiair tot schoolleider: lees hoe Micha van Tulden zich ontwikkelde tot directeur en nu zelf investeert in jong startende… Praktijkverhaal 9 juli 2025
Na 25 jaar maakt Inge werk van haar interesse in het onderwijs Na 25 jaar in de bankensector kiest Inge Postma voor het onderwijs. Ontdek hoe zij haar roeping volgt als zij-instromende… Praktijkverhaal 3 juli 2025
Inclusiviteit is ook: ruimte geven aan talenten van alle medewerkers Cynthia Martens, vakleraar muziek in het speciaal onderwijs, heeft ADHD. Voor haar is dit geen belemmering, maar een kwaliteit waar… Praktijkverhaal 25 juni 2025
Maatwerk voor jong startende leraren vraagt om lef KBS Laurentius biedt jong startende leraren een warm welkom en maatwerk in begeleiding. Ontdek hoe de school inspeelt op hun… Praktijkverhaal 24 juni 2025
De Immanuelschool geeft jong startende leraren ruimte om te groeien in hun vak Hoe begeleid je startende leraren écht goed? Lees hoe de Immanuelschool jonge leerkrachten laat groeien met coaching, ruimte voor fouten… Praktijkverhaal 18 juni 2025
Schoolleiders Myra en Mary zijn blij met hun overstap naar het onderwijs Myra Sarfaty en Mary van der Meer volgden het opleidingstraject voor zij-instromende schoolleiders en werken nu met plezier in het… Praktijkverhaal 27 mei 2025
Spreek je uit tegen kwetsende stereotypering en vooroordelen: ‘Dit is niet oké!’ Sway Chow (41) groeide op in Zaltbommel als dochter van Chinese restauranthouders. Na haar studie werkte ze jarenlang in de… Praktijkverhaal 28 april 2025
Door oog te hebben voor elkaar behoud je jong startende leraren Op de Prins Willem-Alexanderschool in Waarder krijgen jong startende leraren de ruimte om hun talenten en ambities te ontplooien. Lees… Praktijkverhaal 7 april 2025
Gender en seksuele diversiteit bespreekbaar maken binnen de school Met eerlijkheid in een veilige schoolomgeving kun je als leraar diversiteit goed bespreekbaar maken met je leerlingen, zegt leraar Elise… Praktijkverhaal 4 maart 2025
Het geheim van een positieve medewerkersreis? Gezien, gehoord en gewaardeerd worden Stephan Schouten vertelt over zijn medewerkersreis van leraar tot directeur van de Prinses Marijkeschool in Axel. Lees het praktijkverhaal. Praktijkverhaal 27 januari 2025
Je hoort erbij, hoe je ook bent: dat moet je steeds laten zien in woord en gebaar Bas de Vente werkte op verschillende scholen als leraar, schooldirecteur en sinds kort weer als leraar, nu op De Bosruiter,… Praktijkverhaal 10 december 2024
Medewerkers én scholen ontwikkelen hun talenten met Het goede gesprek Scholenstichting Mondiaen gebruikt de methode waarderend onderzoeken als basis voor het goede gesprek voor ontwikkeling van talenten van medewerkers en… Praktijkverhaal 5 november 2024